הכירו את חברי מנהיגים, מנהלי ומנהלות בתי הספר אשר הגישו את מועמדותם לבחירות לועד המנהל ולועדת הביקורת, בארגון. למדו להכיר את חזונם האישי והאג'נדה החינוכית שלהם, השתמשו בזכות ההצבעה שלכם כחברי מנהיגים ותוכלו להשפיע על עתיד הארגון. 
מנהלת בית הספר צביה עפולה (על יסודי שש שנתי).

שנות ותק
מעל 30 שנה עוסקת בחינוך, כולל 3 שנים בקנדה. 10 שנות ניהול.

רקע
ניסיון בניהול מעל 10 שנים, כולל ניהול חטיבה, תיכון ושש שנתי. מתגוררת בחיפה, רעיה, אמא וסבתא.

השכלה
תואר שני באבני ראשה.

מטרות מרכזיות
חיזוק תפקיד המנהל, העצמת הסמכות ואחריות של המנהל, מבנה ארגוני של המנהל מול המערכות השונות, מעמד המנהל ותנאי העסקה של המנהל.

מנהלת בית הספר נווה דליה (יסודי), בראש העין.

שנות ותק
8 שנות ניהול.

רקע
סיגל ראש, בת 55 אמא לארבעה ילדים וסבתא אוהבת ל 3 נכדים, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ואמנות ותאר שני בחינוך לאמנות. מדריכת הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר. לפני היותי מנהלת הייתי חברה בצוות ניהול ואח"כ 3.5 שנים סגנית ביה"ס. כמורה קבלתי על עצמי לאורך השנים תפקידים שונים ורבים מתוך רצון להיות שותפה בהובלת ביה"ס ולהשפיע. הנחיתי קבוצות הורים ואבות אסירים בכלא איילון. חשוב לי להשפיע לטובה ולקדם את מעמד המנהלים המשפיעים על החברה כולה.

השכלה
חברת הנהלת 'מנהיגים' מזה 5 שנים ומנהלת בי"ס יסודי "נווה דליה" בראש העין. בהנהלת מנהיגים ייצגתי את בתי הספר היסודיים על מאפייניהם הייחודיים. ממובילות התביעה לשכר קיץ. כחברה פעילה ב"מנהיגים" אני מאמינה בחובתנו לקדם את מעמד המנהלים כמובילי דרך בחינוך ודור העתיד, תוך דגש על אוטונומיה ניהולית ומעמד המנהל בחברה. כמי שהשתתפה בקידום תהליכים משמעותיים בארגון ובניהול בי"ס 8 שנים, אני משוכנעת שניסיוני העשיר נקודת המבט, חשיבתי היצירתית ותשוקתי למנהיגות חינוכית יתרמו רבות לעשיית הוועד.

מטרות מרכזיות
שואפת לתת קול למנהלי בתי הספר היסודיים, לקדם את מעמדם ולחזקו מול גורמי משרד החינוך. לפעול למען אוטונומיה אמיתית ומתן מקום לשיקול דעת המנהל ללא מחויבות בקבלת רשות לכל צעד אותו מנהל רוצה לעשות, להביא את המשרד וגורמיו לתת אמון במנהלי בתיה"ס ויכולתם. שיפור תנאי השכר של מנהלים. השוואת שכר ותנאי עבודה בין מנהלי יסודי למנהלי חטיבות הביניים והתיכונים. הכרה בשעות עבודה בקיץ ובחופשות. אפשרות תגמול המנהל על תפקידים שונים ושכר נוסף כפי שמתאפשר לתגמל מורים.

מנהלת בית הספר 'עשה חיל', באפרת.

שנות ותק
8 שנות ניהול.

רקע
בת הקיבוץ הדתי שדה אליהו, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה. שימשתי כסגנית מנהלת בית הספר העל יסודי אוולינה לבנות בירושלים. לאחר מכן במשך 5 שנים ניהלתי בי"ס יסודי במושב חמ"ד, וכיום מנהלת יסודי וחט"ב באפרת.
במהלך שנות הניהול הבנתי את חשיבות החינוך היסודי וכמה צריך להשקיע כדי לקדם ולהביא את הילדים לחוויות הצלחה עם כלים טובים להמשך דרכם. מה שמחייב אותנו לתת את נשמתנו להצלחה של כל ילד וילדה באשר הוא, ולספק להם תחושת מוגנות והצלחה כל הזמן. כיון שאנחנו מועסקים של משרד החינוך, יש לנו בעיות שאין למנהלי בתי הספר העל-יסודיים, לכן עלינו לעשות כדי לשנות את המעורבות של משרד החינוך בבתי הספר, להביא ליותר עזרה ופחות פיקוח.

השכלה
תואר שני בפסיכולוגיה חברתית, מנחת קבוצות, ניסיון רב שנים בעבודה בארגון לשינוי חברתי. מתנסחת טוב, יודעת לייצר קשרים מיטיבים עם אנשים מגוונים.

מטרות מרכזיות
מאמינה בחינוך הציבורי ופועלת שנים כדי לשמר את מעמדו, לקדם אותו ולשפר כמה שניתן. בקשרי משרד החינוך ופיקוח מול בתי הספר, ובמתן אוטונומיה רבה יותר למנהלים ובתי ספר בהחלטות הקשורות לקהילתם, חשיבה מחודשת על גודל כיתות וצרכים רבים של בתי הספר היסודיים, וחשיבה על דרכים לשיפור מעמד עובדי החינוך בישראל, והמנהלים בראשונה.

מנהלת בית הספר קשת שש שנתי משלב, במזכרת בתיה.

שנות ותק
3 שנות ניהול (חט"ב וחט"ע).

רקע
את עברי המקצועי התחלתי כעורכת דין במשרד מסחרי גדול בתל אביב, לאחר 5 שנים עברתי לעולם החברתי – עבדתי כאנליסטית וכראש תחום אנליזות בארגון מידות, שמקדם אפקטיביות של ארגונים חברתיים, בנוסף שימשתי כסמנכ"ל בחברת גודויז'ן – חברת ייעוץ לתחום אחריות תאגידית. לעולם החינוך נכנסתי לפני 9 שנים כמחנכת, מורה לאזרחות ועוד שלל תפקידי ריכוז בבית הספר. הצטרפתי למנהיגים לפני 3 שנים, עם מינויי למנהלת חט"ב. שותפה למעגל המוביל של הארגון ומאמינה שאין לנו, מנהלי בתי הספר ברירה, אלא לקחת את המושכות לידיים.

השכלה
תואר ראשון במשפטים וכלכלה ותואר שני במינהל עסקים. בנוסף בוגרת תכנית "דגן" (ע"ש מאיר דגן) למנהיגות מגשרת וכן בוגרת קורסי NLP (Practitioner & Master)

מטרות מרכזיות
קידום מהלך ההכרה בייצוגיות ארגון מנהיגים, ביסוס מנגנון מקצועי לתמיכה וסיוע למנהלים במסגרת מנהיגים, שינוי הרכב השכר למנהלים – הכרה בעבודת הקיץ, שעות נוספות, תשלום גמולים מתאימים במקרה של תוספת לתכולות עבודה (גמול חינוך וכיו"ב), מציאת פתרון לשלל העיוותים הנוצרים בבתי ספר השש שנתיים לאור שתי הרפורמות, מציאת פתרונות למורכבות ההולכת וגדלה של ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים המשולבים בבתי הספר ללא המענים להם הם זקוקים

מנהל בית הספר אוהליך (שש שנתי חנ"מ חט"ב ותיכון), בני ברק.

שנות ותק
12 שנים

רקע
חבר הנהלת "מנהיגים", מייצג את נושא החינוך המיוחד ובתי הספר החרדיים ממ"ח ומוכש"ר. עסקתי רבות בנושא מעמד המנהל מול מערכות הממסד הממשלתי והקהילות, כתבתי גילוי דעת בנושא החנ"מ, בנוסף, שותף ביוזמות לקידום הפל"ג. רואה במעמד המנהל מפתח חשוב לביסוס המנהיגות המקצועית והחינוכית ולשיפור איכות החינוך בישראל.
מילאתי תפקידים רבים במערכת החינוך, בהם יועץ ומנחה ברשת "שתילים", מלווה מנהלים במחוז החרדי מטעם אבני ראשה, ובמרכז ההדרכה, בהכשרת מנהלים והובלת תהליכים ארגוניים ופדגוגיים חדשניים ובהטמעת תוכניות בבתי ספר. הערכים המרכזיים המובילים אותי הם פיתוח תהליכי שינוי ושבירת פרדיגמות, חדשנות, יזמות ושיתופי פעולה.

השכלה
תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת בית ברל, תואר שני בחקר ספרות חז"ל ממכללת אורות, וכן תעודת ייעוץ ארגוני ותעודת הוראה. בוגר תכניות מובילות למנהלים, בהן "מפרש", "מנהיגות מגדלת-אבני ראשה".

מטרות מרכזיות
• עיסוק במעמד המנהל וסמכויותיו
• צמצום השפעת ארגוני המורים על המנהלים
• צמצום המתח בין האחריות וסמכות המנהל
• הצבת הניהול כפרופסיה
• הצבת המנהל כשותף מלא בתהליכי קבלת החלטות במנגנון

מנהלת תיכון מקיף קשת (שש שנתי משלב), בירושלים.

שנות ותק
ניהול מזה 6 שנים ב'קשת'. לפניו ניהלתי בית ספר יסודי ברמלה. חברה במנהיגים מיום הקמתו.

השכלה
השכלה בתחום החינוך היהודי ההומניסטי, בוגרת בית הספר למנהיגות מנדל, בוגרת מכון כרם להוראה, תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, ניהול בית ספר יהודי קהילתי בארה"ב. הביוגרפיה שלי הביאה אותי להיות דוברת שפות זהותיות רבות: דתית-מסורתית-חילונית, מזרח-מערב, שמאל-ימין, עיר-מושב-קיבוץ-עיירה, ישראל-ארה"ב.

מטרות מרכזיות
• מינהל תקין
• ריבוי קולות
• יצירת סיפור ממלכתי משותף
• מנהלים כדמויות מובילות וזקופות קומה בחברה הישראלית

מנהל בית הספר עתיד אלנהדה (עי"ס, שש שנתי), כפר קרע.

שנות ותק

12 שנים, מאז 2012.

רקע

בן 50, נשוי ואב לשניים. לאורך השנים מילאתי תפקידי הובלה ארציים בתחום האזרחות, פיתוח חשיבה, הדרכת מורים וניהול פרויקטים פדגוגיים במשרד החינוך. אני מאמין שחינוך איכותי, קשוב וערכי הוא בסיס לחברה צודקת ומתקדמת, ופועל לביסוס תרבות ארגונית של שותפות, מקצועיות, צמיחה ומנהיגות – הן בקרב תלמידים והן בצוותי ההוראה.

השכלה

בעל תואר שני במדיניות ציבורית וניהול. מומחה לפיתוח חשיבה, מדריך ארצי באזרחות, מוביל פרויקטים חינוכיים ארציים ומכשיר מורים ומנהלים. לאורך השנים האחרונות הייתי שותף לשולחנות עגולים ברמות שונות לקידום נושאים מערכתיים. בעל יכולת גבוהה ליצירת שיתופי פעולה בין מגזרים וגורמים שונים, במטרה לקדם יוזמות חינוכיות ולחזק את מעמד המנהלים.

עמדות מרכזיות

בנוסף ליעדים המוסכמים על ידי "מנהיגים", אפעל לקידום שלושה נושאים מרכזיים:

  1. יצירת שיתופי פעולה עם גופים מגוונים במטרה להרחיב את השפעת "מנהיגים" גם בשלב הטרום-ייצוגי
  2. חיבורים עם גופים המעניקים שירותי תרבות ונופש למנהלים, כחלופה עשירה, מגוונת ורלוונטית למה שמציעים ארגוני המורים
  3. קידום ארגון מחדש של מועדי החופשות במערכת החינוך הערבית, כדי לאפשר התאמה טובה יותר לחיי הקהילה ולשיפור רצף הלמידה.
מנהלת ביה"ס המקיף "אורט יובלי אריאל".
יו"ר ומייסדת שותפה בארגון "מנהיגים", חברת הוועד המנהל מיום הקמתו.

שנות ותק

32 ותק בהוראה, 16 בניהול

רקע
מאמינה שאין "אי אפשר" ואם רק רוצים ומוכנים לעשות מה שצריך – אפשר למצוא את הדרך לחולל את השינוי המיטיב. מאמינה שניתן לשנות את העולם דרך החינוך, ושמנהיגי השטח מנהלי בתי הספר הם הגורמים שיחוללו את השינוי הרצוי.

השכלה
רואת חשבון, בעלת תואר שני באשורולוגיה, בוגרת קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה וכן קורסים רבים אחרים המשפיעים על הבנתה בתחומים רבים הדרושים לתפקיד הובלת הארגון וקבלת החלטות משמעותיות. במשך 30 השנים במערכת החינוך שימשה ברצף התפקידים בביה"ס, בתפקידי ניהול שונים למעלה מ-18 שנה, ליוויתי מנהלים חדשים וסייעתי לרבים אחרים. נטלתי חלק במגוון רב של ועדות היגוי במסגרת הגופים השונים במערכת, השפעתי וקשרתי קשרים אישיים ומקצועיים עם מגוון בעלי תפקידים במערכת ובגופי הממשל השונים.

מטרות מרכזיות
להשפיע על המדיניות של מנהיגים באופן שיקדם את מטרות הארגון כבית של המנהלים, גם לקדם את הפיכתו לארגון יציג וגם לפתח בו מענים מגוונים ומקצועיים לטובת מנהיגי השטח עבורם הקמנו את מנהיגים.

ראש אגף על יסודי בהרצליה.

שנות ותק
30 שנים בחינוך ו 20 בתחומי הניהול.

רקע
ניהלתי את עירוני ה תל אביב במשך שמונה שנים , שם יזמתי מהלכים פדגוגיים, אשר חלקם התכנסו למסך חטיבות הנעורים כמודל ארצי. לאורך שנות הניהול נבחרתי לתכניות שונות כגון: מפרש, צמרות ותבל, אשר הרחיבו את הידע שלי הן בפדגוגיה וביצירתיות והן בניהול. בית ספרי זכה לפרס הוקרה על קליטה מיטבית של מורים. מביאה עימי ניסיון, רצון להשפיע ולשנות וכן קשרים בינאישיים.

השכלה
לדעתי, ניסיוני בתחום התקשורת והייצוג בוועדות הכנסת, עבודה כמנחת מנהלים טרום כניסתם לניהול וכן בשנה ראשונה לניהול, הכרות עם רשויות שונות ועוד גישות שונות כלפיי בתי ספר, עבודה הדוקה עם הנהגת הורים ארצית וגיוסם לתמיכה במהלכיו כמנהלים כל אלה יש בהם, לטעמי, לקדם את מנהיגים. בנוסף, היכרותי עם החינוך במגזרים השונים יש בזה כדי לתרום לכולנו כארגון יציג.

מטרות מרכזיות
היעדים מבחינתי הם בראש ובראשונה גיוס של מנהלים איכותיים והקפדה על כשרתם המקצועית, חיזוק הסמכות והאוטונומיה של המנהלים בתוך ומחוץ לביה"ס לצד הגדרת כללים של אתיקה מקצועית ומניעת ניצול לרעה של הסמכות. דאגה לתנאי העבודה והשכר וכן הפיתוח המקצועי.


ראש ישיבת בני עקיבא נחלים (ישיבה תיכונית כיתות ז-יב), בחבל מודיעים.


שנות ותק
30 שנה בחינוך, מתוכם 20 בניהול.

רקע
סמג"ד במילואים לשעבר, בן הציונות הדתית, הוא מאמין גדול בחינוך, יו"ר עמותת ידידים למען הנוער והחברה בישראל, עוסק שלושים שנה במקביל בעזרה וטיפוח של נוער עולים חדשים, נוער עובר חוק, מכל המגזרים.

השכלה
איש חינוך ומנהל ותיק מכיר היטב את הנושא החינוכי הכלכלי.

מטרות מרכזיות
• מעמד המנהל
• עצמאות אוטונומית בניהול
• הפחתת רגולציה מיותרת ומשימות מונחתות בהם המנהל נתקל כל יום
• תגמול הולם למנהלים ונושאי תפקיד

מנהל אולפנית אורט טבריה (שש שנתי לבנות דתיות).

שנות ותק
מעל 20 שנה, במערכת החינוך, מנהל מזה 6 שנים.

רקע
גר בגולן, ומחנך במסגרות החינוך בפריפריה. פעיל במנהיגים כמעט מהקמת הארגון, במטרה לשנות את פני החינוך בארץ. בשנה האחרונה גם לא מעט במילואים.
פעיל במעגל המוביל של מנהיגים כמעט מאז הקמת הארגון, ייצגתי את הארגון בועדת חינוך בכנסת. מוביל שיתופי פעולה בין תיכונים ממגזרים שונים.

השכלה
רב, דוקטור להיסטוריה.

מטרות מרכזיות
• הפחתת הרגולציה והפיקוח המיותרים
• איחוד מערכות השכר הכפולות
• קידום הכרה בניהול כפרופסיה
• חיזוק דרגי הביניים של הניהול בבתי הספר (רכזי מקצועות, רכזי שכבות וכו)
• מתן כוח לקהילה להחליט על תכנים ותקציבים
• שיתופי פעולה בין מנהלים

מדריך מחוזי (מדריך מחוזי של קליטת מורים ופדגוגיה מטפחת זהות), במחוז ירושלים.

שנות ותק
21 שנים במערכת.

רקע
בתקופתי כמנהל נחשפתי לצורך לעשות שינוי משמעותי בקרב מעמד המנהלים. שם בדיוק המהפכה בחינוך צריכה להתחיל. אנחנו, המנהלים, המקור שדרכו נוכל לתקן את מערכת החינוך.
צברתי ניסיון של מעל שני עשורים במערכת החינוך בשלל בתי ספר שונים מכל הסוגים. יצא לי להכיר היטב את המערכות הרבות הפועלות בתוך המשרד ובתי הספר, ואני מאמין שאוכל לפעול כדי לבצע את השינוי שכולנו מחפשים.

השכלה
תואר ראשון בהיסטוריה ומדעי הרוח הכלליים עם שלוש שנים של לימודי חשבונאות, תואר שני במנהל עסקים ועוד תואר שני בחינוך יהודי.
מאמין שהתארים משקפים לא רק ידע ומחויבות למחשבה ומחקר, אלא גם לפרקטיות של עשייה.

עמדות מרכזיות
מעמד המנהל צריך להיות שונה מזה של מורה – לא "מורה בתפקיד מנהל". מנהל צריך לקבל את המשאבים שיעזרו לו להוביל את החזון שלו ושל קהילת בית הספר (תוך כדי עבודה משותפת) קדימה, והחופש שהוא יקבל יאפשר לו לעשות זאת.
מנהל שנמצא באופן תמידי בהישרדות- לא יכול באמת לפתח ולדואג לצוות שלו.
משרד החינוך חייב לאפשר חופש פעולה גדול יותר (עם נקודות ביקורת) אבל במקביל גם עם הכשרה ראשונית המתאימה לכל מנהל. מנהלי בית ספר צריכים שיהיו להם כלים לגיוס אנשי מקצוע שיעזרו להם בתחומים שונים אותם הם רוצים לקדם. יש מנהלים יצירתיים ויש כאלה שקוראים תקציב יותר טוב, יש כאלה טכניים ויש כאלה שמתקשים לפגוש את אתגרי הטכנולוגיה של המאה ה-21 – כדי לחלוש על הכל, מנהל צריך אנשים לידו שיעזרו לו להוביל את כל בתי הספר קדימה.

מנהלת בית הספר 'הדר' ברעננה.

שנות ותק

מנהלת בית ספר זה 8 שנים.

רקע 
במהלך השנים עבדתי כמורה לשל”ח, גיאוגרפיה וקיימות בבתי ספר על-יסודיים. בעשור האחרון אני מכהנת כמנהלת בית ספר יסודי בעיר רעננה. אני רואה בבית הספר היסודי לא רק מוסד חינוכי אלא מרכז קהילתי, ומשום כך רואה עצמי לא רק כמנהלת בית ספר אלא כמובילת קהילה.

אני נמנית עם מקימי ארגון ‘מנהיגים’, ורואה חשיבות רבה בפעולתו לקידום ייצוגם של מנהלי בתי הספר, תוך הבחנה בין תפקידם ותנאי עבודתם לבין אלו של המורים. אני מאמינה שמנהלים נושאים באחריות ייחודית לעיצוב דמותו של החינוך במדינת ישראל על כל מגזריו.

השכלה
בעלת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל וגיאוגרפיה ותואר שני בחינוך סביבתי מאוניברסיטת חיפה. בנוסף, רכשתי השכלה מקצועית בתחומים הבאים: ייעוץ ארגוני, גישור והנחיית קבוצות (אוניברסיטת בר-אילן), וכן אני מוסמכת כמטפלת בשיטת “הסמכות ההורית החדשה”.
בשנת תשפ”ה נבחרתי וזכיתי בתואר “מנהלת פורצת דרך” במחוז מרכז, בזכות פיתוח מודל הלמידה הייחודי “למידה מבוססת קשר” – מודל חינוכי המשלב עקרונות מהחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ומעמיק את התפיסה ההוליסטית כלפי ובין כלל באי בית הספר.

מטרות מרכזיות
קידום התאמת המענים של משרד החינוך לצרכים הייחודיים של בתי הספר היסודיים.
פתרון בעיית המחסור בכוח אדם מקצועי במערכת היסודית.
שיפור תנאי השכר של מנהלי בתי הספר, לרבות הכרה והתגמול על עבודתם בחודשי הקיץ.
שיפור מעמד מקצוע ההוראה

מנהל בית הספר השש שנתי, מקיף חדש ריינה.

שנות ותק
20 שנים בהוראה , 5 שנות ניהול.

רקע
איש חינוך ומשפטן בעל ניסיון רב בתחום חוקי ההלכה וגם בתחום ההנהגה והניהול. מאמין בעצמי וביכולותיי, דבק במטרות ולא מוותר עד הסוף.

השכלה
תואר דוקטור במשפטים.

מטרות 
הצעת נוסחה הגיונית להעלאת שכר המנהל, מתן סמכות וחופש בחירה למנהל בבחירת מורים, קידומם וסיום העסקתם.

מנהל בית הספר אורט דנציגר קרית שמונה.

שנות ותק
משמש כמנהל כבר כ-17 שנים, בהן מנהל שני בתי ספר שש-שנתיים.

רקע

לאורך השנים פעיל מאוד כמנהל בנושאים הנוגעים לקידום מעמדם של המנהלים והחינוך בישראל.

השכלה
חבר דירקטוריון באבני ראשה. 

מטרות מרכזיות
חיזוק מעמד המנהל כאושיה בעלת השפעה על עתידה של החברה הישראלית.

מנהל בית הספר ברנקו וייס רמלה (תיכון אתגרי לנוער קצה).

שנות ותק
מנהל את בית הספר זו השנה השישית. למעלה מ-20 שנה מתעסק בחינוך, בנוער קצה, בעבר גם במסגרת בלתי פורמלית.

רקע
גר, עובד וניהל פנימיה 12 שנים בכפר נוער. הוא מאמין גדול ביכולת שלנו, של אנשי החינוך לייצר שינוי אמיתי בחברה, בדגש על שיוויון הזדמנויות לכלל הנוער.
מכיר וחי את עולמות החינוך לא מעט שנים. מבין את הצורך הדחוף והמיידי בשינוי מעמד המנהלים כדי להגביר את היכולת שלנו כמנהלים לבצע את עבודתנו כמנהיגים חינוכיים. בשנים האחרונות גם מדריך מסעות לפולין, מבחינתי זו עוד נקודת מבט על אפשרות לתהליכים חינוכיים שמגיעים יותר ממקום של בחירה.

השכלה
תואר ראשון במשפטים, תואר שני בחינוך.

מטרות מרכזיות
הדבר החשוב והמיידי שנדרש כיום לדעתי למנהלי בתי ספר זוהי הגדלת האוטונומיה ויכולת הבחירה שלנו בעיקר מול משרד החינוך, באופן ההעסקה, ביכולת להתמודד מול אתגרי המערכת כמנהיגים ולא כעובדי המשרד שכפופים לכל גחמה של פקיד במשרד, ובעיקר ביכולת שלנו לייצר קהילה בתוך בית הספר שמבטאת את רוח המקום והאנשים ולא מוכתבת ע"י גורמי חוץ.

מנהל בית הספר יסודי א, דיר חנא.

שנות ותק
12 שנים.

השכלה וניסיון
תואר שני בניהול מערכות חינוך, השכרת מנהלים, ורב סרן במילואים.

מטרות מרכזיות
מעמד המנהל, שקיפות וקשר עם המנהלים.
חשוב לי לקדם את מעמד מנהלי בתי הספר. מנהלי בתי הספר הם המנהיגים של המדינה וחשוב שיהיו במעמד הולם לתפקידים ולאחריותם.

מנהל אולפנת בנ"ע מבשרת ברוך חדרה (עי"ס חמ"ד).

שנות ותק
27 שנה מהקמת המוסד, דרך הרחבתו מחט"ב לשש שנתי ועד הפיכתו למקום מרכזי באזור.

רקע
בן 58 נשוי גר במושב כפר פינס.

השכלה
בעל תואר שני, קצין במילואים, ניסיון ניהולי גם בענף הנדל"ן, חבר ועד ומורשה חתימה בעוד שתי עמותות.

מטרות מרכזיות
• קידום מעמד המנהל
• הרפורמה בלוח החופשות
• החינוך המיוחד
• פיטורי מורים
• שינוי מבנה התעסוקה של המורה
• מבנה בחינות הבגרות

ראש מינהל חינוך, נוער והשכלה גבוהה בגבעתיים.
יו"ר משותפת של ארגון "מנהיגים" – ארגון מנהלי בתי הספר
חברת בורד במפרש – מלווה מנהלי בתי ספר חדשים ומנהלים במשברים, מלווה סטארט-אפים בתחום החינוך.

שנות ותק
30 שנות ניסיון במערכת החינוך, מתוכן 12 שנים כמנהלת, בהן ניהלתי גם את קריית החינוך ע"ש גינסבורג – בית ספר שש שנתי עם כ-2,500 תלמידים, לאחר איחוד של שני בתי ספר שש שנתיים.

רקע
ההבנה שהסיכוי לשיפור מערכת החינוך טמון בהשקעה במנהיגי השטח, כלומר, מנהלי בתי הספר, הייתה זו שהניעה אותי להקים את ארגון "מנהיגים" בשנת 2018. מתוך תפיסה שהמנהלים הם אלו שמובילים את קהילותיהם, מבינים את הצרכים ומובילים חינוך מותאם. מיום הקמת הארגון שימשתי כיו"ר שותפה, תוך בניית תשתיות הארגון, גיוס קרנות למימון פעילותו וגיוס חברים. כיום, אנו פועלים לקידום חקיקה ולהובלת ה"קומה" הבאה של הארגון. חשוב לי להמשיך את המהלכים שהתחלנו ולבסס את הארגון ומעמד המנהלים במערכת החינוך.

השכלה
תואר ראשון בייעוץ חינוכי ותואר שני בייעוץ ארגוני
לימודי תעודה בניהול ולימודים בקורס דירקטורים של אוניברסיטת תל אביב
תואר ראשון נוסף במשפטים, במטרה לחזק את הידע המשפטי ולהתמודד עם תהליכים ארגוניים (עבודת הסמינריון שלי עסקה בהקמת ארגוני עובדים).
ניסיון עשיר בניהול ארגונים ובבניית תהליכים אסטרטגיים.

מטרות מרכזיות
אני רואה חשיבות רבה להמשכיות הפעילות של ארגון "מנהיגים", עם דגש על מיצובו כארגון יציג והובלת שינוי במעמד מנהלי בתי הספר בארץ ובמערכת החינוך בכלל. אני מאמינה בכוח המנהיגות של המנהלים וביכולת שלנו להוביל לשינוי משמעותי במערכת החינוך בישראל.
מאמינה כי הבחירה בי לוועד המנהל של העמותה תאפשר לנו להמשיך לפתח ולחזק את הארגון ולעמוד ביעדים שאותם הצבנו.

מנהל אולפנת צביה, באשקלון.

שנות ותק

16 שנה ביסודי ובעל-יסודי.

רקע
חבר הנהלה בארגון "מנהיגים" משנת 2019, יזם ומוביל פרויקטים חינוכיים. נשוי ואב ל-6, מתגורר ביד בנימין, פועל מתוך שליחות ואמונה שמנהלים הם המנוע לשינוי חינוכי משמעותי במדינת ישראל.
ניסיון רב בניהול, במדיניות, בחדשנות ובקידום המנהיגות החינוכית יאפשר לי להוביל ולחזק את קול המנהלים. קידמתי את בתי הספר בניהולי בתחומים רבים וזכיתי עימם בפרסים חינוכיים מחוזיים וארציים. ניהלתי בית ספר יסודי וכעת מנהל תיכון שש שנתי, הדבר מסייע לי רבות בהבנת אתגרי כלל המנהלים ובקידום ארגון "מנהיגים".

השכלה
תואר שני במינהל חינוכי ותואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה. חבר דירקטוריון "אבני ראשה" לשעבר במשך 7 שנים, וחבר הנהלת "מנהיגים" כיום.

מטרות מרכזיות
קידום אוטונומיה ניהולית רחבה, חיזוק מעמד המנהלים, שיפור תנאי העבודה וההעסקה, הבטחת גמישות בגיוס מורים, שיפור יחסי העבודה עם משרדי החינוך והאוצר, ושיתוף פעולה הדוק עם כלל השותפים לחינוך. בכוונתי להמשיך לגבש מדיניות מבוססת-שטח ולהוביל קידום של "מודל תגמול דיפרנציאלי", כפי שנוסח בניירות העמדה של מנהיגים. פיתוח מקצועי, ליווי מנהלים חדשים, וצמצום הביורוקרטיה – הם יעד מרכזי נוסף מבחינתי.

מנהל בית הספר בית חנה חב"ד על יסודי ירושלים (על יסודי ט-יב, חרדי בפיקוח ממ"ד).

שנות ותק
מעל 3 עשורים בחינוך.

רקע
משפחה ישראלית שורשית ורב דורית של מנהיגי ויזמי חינוך בן ואב למנהלי בתי ספר, וגם בן זוג של מנהלת בצפר… ניסיון ועבר עשיר גם בהישגים ולא פחות גם בכישלונות יוצאי דופן… יזם וחדשן על סטרואידים.
מאמין כי מנהלי בתי ספר הם מנהיגים פורצי דרך – אם רק יאפשרו להם…; לא מתרגש מה"קופסא" ומשתדל לפעול מתוך ראייה חוץ-קופסתית חזונית ארוכת טווח אך פרודקטיבית וישימה.

השכלה
מוסמך לרבנות, תואר שני בהצטיינות נשיא בניהול וארגון מערכות חינוך ועוד.

מטרות מרכזיות
שואף לתוכנית פעולה לינארית ומובהקת לעיצום המנהיגות האוטונומית של מנהלי בתי הספר; לשיתופי פעולה מלאים עם הרגולטור ועם הארגונים הקיימים תוך אסרטיביות ברורה; חתום על מניפסט מקורי על הכיוונים שבהם ארגון מנהיגים צריך לשאוף בעת הזאת.

חבר הנהלת ארגון מנהיגים

שנות ותק
18 שנות חינוך והוראה, 40 שנות ניהול מערכות מורכבות וקריטיות, 14 שנים בייעוץ ארגוני והייטק.

רקע
בן 63, נשוי + 3, הגעתי לחינוך לאחר שירות צבאי, (סא"ל), הייטק, פרשן צבאי, 8 שנים בעירוני א' במודיעין, מורה ומחנך: היסטוריה, אזרחות, ניהול עסקי, ניסיון של 9 שנים בניהול בית ספר מורכב מאוד, בעיר חולון "עתידים", בשכונה מורכבת, מדד סוציואקונומי 5.8.
כיום, חבר הנהלת ארגון "המנהיגים" – מנהלי בתי הספר. מאז השנייה הראשונה במערכת משוכנע בכל ליבי, שהמנהלים אינם זוכים לייצוג בארגוני המורים, וחייבים לפעול בכל מאודנו.

השכלה
קורס שנתי "דרך הכפר" (2020), קורס מנהלים "אבני ראשה" (דוד ילין, 2012-2014), רישיון הוראה בהיסטוריה ואזרחות, תעודת הוראה בהצטיינות יתרה ממכללת בית ברל (2009), תעודת ייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות בהצטיינות מאוניברסיטת בר-אילן (2008), לימודים ל-PhD במדעי המדינה והיסטוריה באוניברסיטת תל אביב (2005-2009), MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת הנגב (2000), BA במדעי המדינה ויחב"ל בהצטיינות ו-BA בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב ופו"מ (1990), ניהול מערכות מידע למפקדים בכירים של ממר"מ (2004), קורס הסמכה לגישור ומגשר מוסמך ממשרד המשפטים (2004), וקורס מג"דים.

עמדות מרכזיות
1. מנהל שוכר ומפטר מורים.
2. איחוד הרפורמות "עוז לתמורה" ו"אופק חדש"
3. מנהל לא קובע את השכר, אך יכול לחלק בונוסים.
4. לכל 20 תלמידים חונך. 8 ש"ש ביום.
5. ביטול הפס"גות וביטול מוסד הפיקוח
6. דרגות מנהלים: חדש, בכיר, מוביל ובהתאם לגודל ומורכבות
7. יש להכפיף את חטיבות הביניים ואת בתי הספר היסודיים לרשויות
8. ככלל יש לפתוח את כל התקנים בבתי הספר
9. בבית ספר מנהל אחד. חייבים לבנות את תפקיד המנהל כמנהל שיודע, מסוגל ומבין בניהול.
10. יש לבטל את הגפ"ן ולהעבירו לבתי הספר. כיום, הגפ"ן עם התקציב שהוא מביא גרם לירידה בכמות ובאיכות של המורים וגרם לביורוקרטיה מטורפת.

מנהל בית ספר אפאק (חנ"מ – אינטליגנציה תקינה עם נכויות פיזיות) בתל שבע.

שנות וותק
30 שנים במשרד החינוך שמתוכן מכהן כ-15 שנות ניהול, הן בין בתי ספר יסודיים חנ"מ והן על יסודיים בחינוך מיוחד עם מעוכבי התפתחות ואינטליגנציה תקינה.

רקע
חשוב לי מאוד מעמד מנהל בית הספר במדינת ישראל והרחבת סמכויותיו בתוך בית הספר, עם ניסיון וידע רחב לקבלת החלטות והצעות לשיפור מעמד המנהל וייעול עבודתי בשטח הן מבחינה ניהולית והן מבחינה פדגוגית.

השכלה
בעל תואר ראשון בחינוך המיוחד ותואר שני בהערכה ותכנון לימודים, כמו כן טריינר מאסטר ב-NLP ומטפל רגשי התנהגותי לניקוי טראומות. וותק 30 שנה ותעודת ניהול בתי ספר.

מטרות מרכזיות
• הרחבת הסמכויות של מנהלי בית הספר
• חיזוק האוטונומיה הפדגוגית והמנהלית
• חיזוק יכולת המנהל לבחור את הצוות שלו

מנהל בית הספר יסודי ג׳בל סיך, עין מאהל.

שנות ותק
39 שנים במערכת החינוך, מתוכם 20 שנים בניהול.

רקע
עבדתי בכל שלבי החינוך מהיסודי עד האקדמיה. בעל ניסיון בכל התפקידים בבה״ס. כמו כן בקריירה שלי הייתי חבר הועד המנהל בהסתדרות המורים ואחראי בין היתר על קשר עם המנהלים. בנוסף, חבר הנהלת ארגון המורים, יו״ר ועד המורים וחבר צוות מוביל הארגון מנהיגים.
ניסיוני זה העצים אותי והכשיר אותי טוב מאוד בידע לגבי תנאי עבודת המנהל, הקשיים והצרכים של לכל מנהל. רכשתי כישרון לניהול משא ומתן, עמידה על זכויות המנהלים ולחימה לשיפור תנאי העבודה של כל מנהל.

השכלה
תואר ראשון שפה וספרות ערבית, תואר שני ושלישי שפה וספרות ערבית, תעודת הוראה.

מטרות
כמנהל ותיק (20 שנה) וכעובד הוראה בכל שלבי החינוך מיסודי עד האקדמיה ברור לי באופן מוחלט שתפקיד מנהל בה״ס הוא התפקיד החשוב ביותר במערכת החינוך ודרכו ורק בדרכו ניתן להניף את מערכת החינוך ולהרים את רמת החינוך בארץ. ולכן חשוב לי מאוד לדאוג לרמת המנהלים מקצועית דרך הכנת פיתוח מקצועי שיעזור למנהל עם כל השינויים שקוראים במערכת החינוך ולדאוג לתמיכה מקצועית. דבר שלישי חשוב הוא חופש עבודה למנהל ומתן בחירה חופשית לתכנית העבודה.

מנהל בית הספר אבן ח'לדון, בסח'נין.

שנות ותק
26 שנים בניהול.

רקע
במהלך הקריירה שלי ניהלתי גם בית ספר יסודי (דו לשוני במשגב), חטיבת ביניים (סח'נין) ותיכון (יפיע).

השכלה
תואר ראשון בביולוגיה והוראת מדעים בטכניון, תואר שני במנהל חינוכי מאוניברסיטת חיפה , תואר שני נוסף במנהל ציבורי מאוניברסיטת חיפה. תחת ניהולי, בית ספר אבן ח'לדון קיבל תו תקן EFQM ממחוז הצפון ופרס חינוך של המחוז בשנת תשפ"א. במהלך הקריירה צברתי ניסיון עשיר בהוראה וניהול, ומכיר היטב את הנהלים של העשייה החינוכית.

עמדות מרכזיות
מאמין בשיפור מעמד המנהלים במדינה בכל התחומים כולל ניהול אוטונומי וטבלת שכר נפרדת מטבלת השכר של המורים, לפעול על מנת שמנהלים יקבלו שכר 13 על עבודתם במהלך חופשת הקיץ, לדאוג לרווחת המנהלים ומשפחותיהם דרך פעילויות בימי נופש מיוחדים. אישית אדאג שהייצוג בארגון מנהיגים יהיה שוויוני ודואג לכלל המנהלים בארץ.